Flens kommun finns i sociala medier för att möta och samtala med boende, besökare och företagare i frågor som rör kommunens verksamheter.
Flens kommun ska finnas där medborgarna finns, därför finns många av kommunens verksamheter också i olika sociala medier. Följ oss gärna!
Länkar till olika konton:
Flens kommun finns i sociala medier för att möta och samtala med boende, besökare och företagare i frågor som rör kommunens verksamheter. Vi finns här för att berätta vad vi gör och vad som händer, men också för att ge service. Vi svarar på frågor, diskuterar och får in många bra förslag.
När du skriver en kommentar eller ett inlägg så överförs informationen samt personuppgifter alltid till tredje part (företaget/organisationen som driver det sociala mediet). Det innebär att skyddsnivån för uppgifterna inte motsvarar den inom EU/EES.
Du kan lämna synpunkter och ställa frågor på sidan Synpunkter & klagomål. Länk till annan webbplats.
Där kan du välja att vara anonym, eller lämna din e-postadress för att få återkoppling.
Tänk på att om du lämnar en kommentar eller gör ett inlägg så blir det en allmän handling som i regel är offentlig. Det du skriver kan komma att lämnas ut om någon frågar efter det.
Vi bemöter inte allmänna klagomål, enskilda frågor i ett specifikt ärende eller politiska frågor.
För allas trivsel har vi regler för vad vi tillåter. Vi har en skyldighet att hålla koll på vad som skrivs och ta bort sådant som bryter mot våra regler.
Vi tillåter inte och kommer att ta bort:
Flens kommun förbehåller sig rätten att stänga av användare som bryter mot reglerna. Hot och andra brott polisanmäls.
Du kan läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter här:
Du kan läsa mer om dataskyddsförordningen, Integritetsskyddsmyndighetens webbplats Länk till annan webbplats.
Har du synpunkter eller frågor om Flens kommuns sociala medier så kan du kontakta oss här. Länk till annan webbplats.
Besöksadress:
Sveavägen 1, 642 81 Flen