Konsumentvägledning

Här hittar du information om hur du går tillväga om du vill klaga på en vara eller tjänst, eller om du hamnat i tvist med ett företag.

Hur kan kommunen hjälpa till i konsumentärenden?

Kommunen erbjuder stöd och vägledning inom konsumenträtt till invånare i kommunen. Vill du reklamera en vara? Vänd dig då först till säljaren. Kommer ni inte överens är du välkommen att kontakta den kommunala konsumentvägledningen för rådgivning.

Information om reklamation

Som konsument har du 3 år på dig att klaga om det är fel på en vara. Ett fel som visar sig inom 6 månader från köpet antas vara ett ursprungligt fel om säljaren inte kan bevisa något annat. Efter 6 månader är det du som köpare som måste bevisa att felet inte är uppkommet på grund av dig. Om säljaren har lämnat garanti behöver du inte visa att felet är ett ursprungsfel under garantitiden.

Kontaktuppgifter

  • Kontakt

    Telefonnummer:
    0157 - 43 00 00

    Besöksadress:
    Sveavägen 1, 642 81 Flen

2 maj 2024